Dala jsem si tu práci, protože tohle mě opravdu zajímá. Věnovala jsem dva týdny vyšití palety barev použitých na Králíčka vytvořené v Pixel Stitch. Výsledek je možná překvapivý.
Uvažovala jsem takto: Chci získat skutečný výsledek, chci zkrátka vidět, jak bude obrázek vypadat po vyšití. Nevím, jakým způsobem vytvářeli palety ajťáci programů PxS nebo PM (a dalších). Když se podívám na barevnici bavlnek, kterou vydal výrobce, jsou tam namotané vyrovnané příze.A ty příze se lesknou, stačí změnit úhel světla a barva je trochu jiná. A bez velkých stínů.
Ale já vím, že když vyšiji něco křížkem, jeví se to vždy trochu tmavší než je předloha, protože každý křížek má svůj stín. Když chci tedy získat skutečný optický dojem po vyšití, musím každou barvičku vyšít.
A nafotit za stejných světelných podmínek, aby byl poměr světlosti a sytosti objektivně porovnatelný. Překvapivé je, že bílá vlastně není bílá – to dělají ty stíny.
Vzala jsem tedy tuto svou paletu, každý čtvereček zprůměrovala a tak jsem získala přesný odstín pro paletu do programu. Obrázek vpravo ukazuje srovnání (když přivřete oči, obě půlky – vyšitá i zprůměrovaná – splývají).
Moje paleta
Srovnání mojí palety s paletou PM
Na první pohled je vidět, že je celkově světlejší. Problém je v tom, že některé barvy nejsou světlejší rovnoměrně, např. u růžových a světle fialových.
Srovnání mojí palety s paletou PxS
Zde jsou některé odstíny zcela mimo realitu (hlavně červené a některé zelené.
A jak dopadl Králíček?
Byl vytvořený v PxS a v paletě PxS vypadal nádherně. Ale vzhledem k tomu, že některé barvy jsou světlejší než v reálu a jiné jsou naopak tmavší, dopadlo to špatně a „JE TO NĚJAKÝ ROZBITÝ“.
Naštěstí do PxS lze nahrát svou vlastní paletu. Tak jsem zkusila uploadovat tu svou vyšitou (ale jen těch 105 barev) a králíčka vytvořit znovu. Nedopadl až tak špatně. A což teprve když by měl k dispozici všech 482 barev DMC.
Ale pravda se vyjeví až po opravdovém vyšití.
Takže si dávám za úkol vyšít kompletní barevnici DMC a získat z ní skutečné odstíny, abych je mohla používat k tvoření relevantních předloh.
Navazuje na předchozí článek Pozor na paletu